المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اروع قصة حب ووفاء

نسايم الجنه
08-31-2015, 09:02 AM
راجل إسمه "ريكاردو" من البرازيل و حكايته صعبة أوي لأنه كان بيعشق واحدة من و هو تقريباً ٣ سنين و هي كمان كانت بتحبه أوي لدرجة إن

أهلهم و جيرانهم كانوا حاسين بالموضوع ودخلوهم نفس المدرسة و كانوا فاكرين زي كل الناس إن الحب ده حيروح و يختفي لما الولد و البنت

الصغيرين يكبروا .ريكاردو و حبيبته (أنا كارولينا) كبروا مع بعض و الغريب جداً إن كل لما الوقت كان بيمر حبهم بيزيد مش بينقص !! لدرجة إنهم دخلوا

نفس الكلية و نفس التخصص و نفس كل حاجة، مش بس كدة،ده أول ما حبيبته تمت سن ال١٨، إتجوزوا علي طول و كان فرحهم حاجة صغيرة

خالص عملوه في أول مكان شافوا بعض فيه (في الحي القديم إللي إتربوا فيه)... و ريكاردو بقي من أنجح دكاترة المخ و الأعصاب مش بس في

البرازيل ، في أمريكا الجنوبية كلها بمساعدة مراته.

كان حلم حياتهم إنهم يخلفوا أطفال كتير لكنهم قعدوا 14 سنة مايخلفوش وبعد لما كل الناس فقدت الأمل إنهم ممكن يجيبوا طفل، حملت (أنا

كارولينا) و كانوا أسعد ٢ في الدنيا كلها إن أخيرا حلمهم بيتحقق، و لكن دايماً تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن ، في الشهر ال٨ من الحمل و بعد

لما خلصوا كشف الدكتور، جت عربية سريعة جداً و داست حبيبة ريكاردو و الطفل اللي في بطنها قدام عينيه...

لكن المأساه في إن ريكاردو من لحظتها و هو عمره ما بيتكلم أبداً و عمره ما لبس لبسه تاني، و لكن من الصدمة الشديدة بقي يلبس لبس مراته

و حاطط مخدة علي أساس إنه حامل في طفله و رجع عاش في بيت مراته القديم اللي عاشوا فيه طفولتهم... و دايماً مبتسم و بيضحك ... بقالوا

علي الحالة ديه ٩ سنين

و لازم أي حد عايز يتصور معاه يبتسم و يشاور علي بطنه يا إما مش حيرضي يتصور معاه!

أد إيه ممكن الصدمة تغير حياة إنسان تماماً...قصة صغيرة اوي
لكن بتعلمنا حاجات كتييير
ابسطها منحكمش ع حد م مظهره
واجملها ان الحب الصادق بيفضل للابد رغم مرارته احيانا

apuamar
09-01-2015, 10:11 AM
شكرا لك على القصة

نسايم الجنه
09-01-2015, 05:33 PM
اتمنى تكون عجبتكم

المحترف
09-01-2015, 05:56 PM
قصـــة جميلة ، بالطبع أعجبتني :rolleyes:

ضحكة خجل
09-04-2015, 12:20 AM
رووعه القصه بالفعل لايوجد افضل من الحب الصادق

فان كان الحب صادق عاش وان كان لغايه انتهى متى انهت الغايه

الله يعطيك العافبه اختي في انتظار جديدك :d

نسايم الجنه
09-05-2015, 01:22 PM
جميل الوفاء

اسماء
09-05-2015, 02:59 PM
في النهاية مالزم ييأس الإنساس مهما كانتالضروف.........

نسايم الجنه
09-05-2015, 04:48 PM
ويبقى الامل دائما يهزم كل يأس

سنيوره ريته
09-08-2015, 12:41 AM
الأمل ضروري لكل شئ:rolleyes:

نسايم الجنه
09-08-2015, 11:25 AM
طالما الله موجود فمازال الامل